Teknoloji

Türbülans neden bir pilot için korkacak bir şey değil?

Hava yolculuğuyla ilgili endişeleriniz varsa, British Airways’in kaptanı Steve Allright’ın şirketinin uçuşlar sırasında gergin olan yolcular için British Airways Flying with Confidence kursuna aşina olmanız iyi bir fikirdir.

Allright, bu kurs için verdiği derslerinde, bir uçağın ne kadar uzağa süzülebileceği ve türbülansın neden korkulacak bir şey olmadığı gibi bir sonraki uçuşunuz hakkında endişelenmenize yardımcı olacak bir dizi uçak gerçeğini paylaşıyor.

Türbülanstan korkma

Kaptan Allright, MailOnline Travel ile yaptığı görüşmede, “ British Airways Flying Safe kursu ile ilgili en önemli açıklamamız şudur: Türbülans rahatsız edicidir ama asla tehlikeli değildir’der ve devam eder: “ Tüm modern ticari uçaklar inanılmaz derecede sağlamdır ve her türlü türbülansa dayanabilir. Havacılığın ilk yıllarından itibaren, tasarımcılar neyin gerekli olduğunu biliyorlardı ve birçok güvenlik faktörü, diğer tüm ulaşım biçimlerinden daha yüksekti.

Allright sözlerini şöyle sürdürüyor: Ayrıca ve en önemlisi, yeni uçaklar, yolcu taşımak için sertifikalandırılmadan önce aşırı limitlerde test edilir. Güvenle Uçmak kursumuzda, bir Boeing 787’yi test donanımlarında en ağır türbülansın bile ötesine iten kanatları gösteriyoruz. Müşterilerimiz, yukarıdaki açıklama ile birlikte bunu en güven verici bilgi olarak görmektedir.

Bir uçağın türbülans sırasında ne kadar düşebileceğine gelince, Kaptan Allright şunları söyledi: Kesinlikle insanların bahsettiğini duyduğunuz veya bazı filmlerde gördüğünüz binlerce fit değil.Uçaklar genellikle türbülansta sadece 3 ila 6 metre (10 ila 20 fit) alçalır, ancak şiddetli türbülansta bu daha fazla olabilir. Allbright devam ediyor: “ Pilotlarınızın türbülansla başa çıkmak için eğitildiğini ve şiddetli türbülansın son derece nadir olduğunu vurgulamak önemlidir. 32 yıldır uçuyorum ve sadece bir kez şiddetli türbülans yaşadım.

Emniyet kemeri takmak

Kaptan Allright türbülansta emniyet kemeri takmanın asıl amacını açıklarken, “ insanların türbülansta düşerek kendilerini yaralamalarını istemiyoruz. Müşterilerin her zaman ekibin tavsiye ve talimatlarına uyması gerektiğini her zaman vurgularız.‘ cümleleri kuruyor.

Ne yazık ki Kaptan Allright, uçağın türbülanstan daha az etkilenen pek çok bölgesi olmadığını söylüyor ve yalnızca uçağın merkezine yakın yerlerde gezinmenin muhtemelen biraz daha kolay olduğunu belirtiyor.

Allbright, uçak kalkarken duyulan yüksek gıcırtı sesinden bahsetti. Bu, Airbus’ın “havlayan köpek” sesi olarak bilinir. Kursta tam bir açıklama yapıyoruz ve uçuş sırasındaki her bir ses hakkında müşterilere konuşuyoruz, bu da ek güvence sağlıyor, ancak (bu ses) temel olarak uçağın hidrolik güç sisteminin çalışma sesidir. Dahası, telaşlı yolcuların uçakta endişe duyabilecekleri pek çok gürültü gibi, bu tamamen normaldir. Kurslarımızdaki insanları, aksi söylenmedikçe her şeyin normal olduğunu varsaymaya teşvik ediyoruz.” diyor.

Uçuş sırasında yakıtı bitiyor mu?

Ayrıca Kaptan Allright’ın uçuş sırasında yakıtının bitmesinden korkanlar için söyleyecek bir sözü var: Uçaklar her zaman fazladan yakıt taşıyor ve iniş noktası değişikliği ile yapılan hareketlerden sonra bile uçuşa rahatlıkla devam edebiliyorlar. 30 dakikadan fazla, tüm hesaplamalar büyük bir özen ve güvenlikle yapılır. bırakıldığını belirtiyor.

Uçağı uçuranın motorlar değil kanatlar olduğunu hatırlatan Allbright, motor arızası durumunda bile 9 bin metre yükseklikteki bir uçağın 150 kilometreden fazla süzülmeye devam edebileceğinin altını çiziyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu